Translate

lördag 30 juli 2016

Den svartvita bilden innan kollapsen! /Nackbesvär. Jesus hade ett svar och hjälp!




Rättelse om s k kollaps: 
Yrsel på grund av nackbesvär var den korrekta diagnosen men det visste jag inte då jag var nära att falla ihop. Svåra nackbesvär är orsaken till den yrsel som kan vara mycket besvärlig.

Detta var sista bilden jag tog idag på min lilla tur- innan min kollaps då allt höll på att  bli helt svart. Lufttrycket var lågt och jag spatserade ut för att fotografera. Då jag tagit denna bilden kände jag hur allt började snurra och hjärtat galopperade. Vattenbrist var det och: Jag hade också glömt att ta en viss tablett innan jag gick ut, ojoj.
(TILLÄGG: Och nu tänker jag vila från denna sidan och skriver mer om detta i morgon måndag 1 Augusti)  

Jag förstod ingenting men inriktade mig på att ta mig hem, några hundra meter.
Det gick inte så bra då yrseln var stark, Jag ropade på Gud och sade att jag trodde just då att jag skulle dö på stället jag stod.

När jag ropade en gång till så såg jag en granne dyka upp på cykel framför mig, Jag vinkade matt och trodde att jag ropade men jag viskade: hjälp mig!

Hon förstod mig och kom till min hjälp och följde mig hem och höll stadigt i mig. Vi pratade om Tro och om Jesus hela vägen hem och det var inte första gången vi talade om sådana saker.

Jag blev glad för att hon tycktes förstå att hon varit till mycket stor hjälp och att det var ett klart BÖNESVAR! Idag hade jag bett att få vara till hjälp för någon människa och fick själv hjälp! Kanske hon också fick hjälp i sitt sökande? Hoppas det!

Sedan var det vila resten utav dagen!



Vädret idag





















Tack  för idag, och tack Jesus!

 Välkommen tillbaka hit!  /Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar