Translate

tisdag 18 mars 2014

Gud räddade Jona! "Jag har inget hopp!" /D W länk





Vem kastade Jona ner i dessa djup av mörker ? Det var Gud! Den himmelska Fadern tog profeten ner till botten och förberett valen till att svälja honom . Jona bok kap 2.


Gud tillåter oss att sjunka i förtvivlan över vår synd eller olika problem , tills vi inte har någon annan att vända oss till utan honom . Och vi gråter "Oh , Herre, hör mig ! Jag har inget hopp .Du måste rädda mig !" 

Gud var inte arg på Jona , så varför lät han detta hända med honom ? Det skedde eftersom han ville stoppa sin tjänare från att fly från hans vilja . Han ville att Jonah skulle följa hans plan så att han skulle bli välsignad.  Kort sagt , tog Gud Jona ner till djupet för att återställa honom till den tro han borde ha.


Gud vill att vi ska lita på och tro på honom!

Jona var på havsbotten och ropade efter att bli räddad ur den stora fiskens buk.
( Jona 2:03 och 6 ) 

Predikan D Wilkerson:

http://sermons.worldchallenge.org/en/node/26955?src=devo-email


Min egen erfarenhet är att problemen skulle sluka mig precis som valen slukade Jona, men att Gud är alltid min enda räddning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar