Translate

söndag 12 juni 2016

Livets källa. Livets vatten. Dricker du av det levande vattnet? Evigt liv. /a well of water springing up into everlasting life.




Jag dricker vatten varje dag! 
Gör du? 
Det märkliga är att jag får dricka av en viss sorts vatten, ett vatten som bara Jesus Kristus kan ge, 
det vattnet ger han fritt och för intet och det renar ens själ.... Det vattnet är en källa som inte sinar, som aldrig blir torr. Det vill säga: det ger alltid LIV. Evigt liv. Dödens snaror kan inte få mig fast för jag har evigt liv i Kristus, han har visat mig vägen och jag följer honom, hela vägen hem.


Johannes 4:13-14
Jesus svarade och sade till henne: »Var och en som dricker av detta vatten, han bliver törstig igen;

men den som dricker av det vatten som jag giver honom, han skall aldrig någonsin törsta, utan det vatten jag giver honom skall bliva i honom en källa vars vatten springer upp med evigt liv.»
*

Joh 4:13 Jesus answered and said unto her, Whosoever drinketh of this water shall thirst again:

14 But whosoever drinketh of the water that I shall give him shall never thirst; but the water that I shall give him shall be in him a well of water springing up into everlasting life.

Ps 74:15
Det var du som lät källa och bäck bryta fram, det var du som lät starka strömmar torka ut.

Ords 10:11
Den rättfärdiges mun är en källa till liv,  våld täcker de ogudaktigas mun.

Ords 13:14
Den vises undervisning är en källa till liv,  en hjälp att undgå dödens snaror.

Ps 36:10
Ty hos dig är livets källa, i ditt ljus ser vi ljus.



Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar