Translate

torsdag 23 januari 2014

Mitt hjärta gläder sig



©Maria


LIVET.  
Det finns en sång om att leva livet, så där flärdfullt och kul och ta vara på tillfällena att göra vad man vill- kort sagt: NJUTA. Vem kommer inte ihåg Anita Lindblom....

Jag dansar inte omkring precis men njuter ändå av livet.

Människor vet oftast inte att det LIVET vi får på jorden skall rymma mycket mer än det faktiskt gör. Det borde alltså, enligt min mening, finnas plats för Jesus.

Enligt mig så är det Gud som skapat oss och han vet varje steg vi tar och varje tanke vi tänker.

Det är kort tid för en människa att ta reda på vem Jesus är, och hur man bäst tjänar honom, och om det skall ju den här sidan berätta för läsaren..

När jag var cirka trettio år blev jag frälst, dvs troende på Jesus. Det har gått några år nu och jag blir bara mer och mer tacksam för att han lärde mig vad tro är. Det är inte att åka på en räkmacka, utan det är att kunna visa sin svaghet och sin nöd och kliva ner från sina självgjorda piedistaler! och att tjäna människor så gott man kan, med hans hjälp.

Tänk efter, vill du lära känna Jesus? Jag hoppas det och vill gärna visa dig vem han är...
Mailar du mig i förbönsämne så svarar jag dig och ber för dig i något som berör dig.

*


Ps 28:7-8 HERREN är min styrka och min sköld, 


på honom förtröstade mitt hjärta. Jag fick hjälp 

och mitt hjärta gläder sig. 


Jag vill tacka honom med min sång. 


8 HERREN är sitt folks styrka, ett frälsningens 

värn är han för sin smorde.

*









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar