Translate

fredag 28 mars 2014

Att lyda Gud, hmmm........gör man det idag?

Vår. /Foto Maria

Att lyda Gud..hmmm, vad betyder det...skillnad mellan liv och död

Att lära sig Guds stadgar, bud och kunna följa vad han säger är rätt och riktigt, ja det kan vara svårt. Men om vi tittar på vad Gud verkligen vill att vi ska göra, och om vi har en VILJA att följa honom och vara honom nära då kommer det att fungera att följa bud som han satt upp för vår säkerhet och för vårt liv i hans kärlek.
*Jag övar rätt och rättfärdighet, du skall inte överlämna mig åt mina förtryckare. Ta dig an din tjänares sak, och låt det gå honm väl, låt inte de fräcka förtrycka mig. Mina ögon längtar efter din frälsning och efter din rättfärdighets tal.
Gör med dina tjänare efter din nåd, och lär mig dina stadgar. Jag är din tjänare, ge mig förstånd, så att jag kan känna dina vittnesbörd.
Det är tid för Herren att handla, ty de har gjort din lag om intet. Därför har jag dina bud kära mer än guld, ja, mer än fint guld.
Därför håller jag alla dina befallningar i allt för rätta, men alla lögnens vägar hatar jag.*  Psalm 119:121-128

Så säger en psalm, och den är ljuvlig. Här handlar det om lydnad, sådan lydnad som människor borde ha inför Gud. Men det är så lätt att glömma att han finns, och det är så lätt att inte bry sig. Men om vi gör som Gud lär så går det oss väl i livet. Något att tänka på. …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar