Translate

söndag 23 mars 2014

Avgudar. /Tillbe inte idoler och statyer. Tryggheten hos Gud.


Photo Maria



Tankar…

Eftersom jag vet vem som skapat mig, så 
känner jag en djup kärlek och respekt för 
honom.

Eftersom jag vet vem som ger mitt liv 
mening så följer jag honom.

Hopp och trygghet finns i honom och det 
är Gud.
Han har makten över min framtid.

Jesaja säger: ”Vilka dårar de är, som gör 
sig  bilder av hjälplösa avgudar.”

Ja man tillber all slags statyer eller idoler, 
man tatuerar in deras namn på sin kropp, 
men man lämnar Gud därhän, man bryr 
sig inte om att ta reda på om han finns.

Gud vill att vi ska tjäna honom, som är 
vår skapare (Jes 17:7; 40:28; 43:15; 
45:9……..)

Avgudadyrkare gör motsatsen.
De tjänar och tillber något de själva 
tillverkat.


En avgud kan inte skapa något och 
inte heller friköpa oss från synd.



Välkommen tillbaka hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar