Translate

onsdag 6 januari 2016

Ljus i mörkret: Jesus. Ro och frid. Video


Välkommen

Ro och frid finns det inte så mycket utav i världen just nu. Det finns rykten om krig och krig pågår och terrorister härjar och osanningar florerar vilt. Vi är många som tycker att många saker har gått för långt och att politiken är otroligt dålig och att ledare är korrupta och ………. för det är ju sant


VAR finns friden då? Alla talar om oro och hot! Men de talar inte om att FRIDEN trots alla HOT finns i KRISTUS JESUS!!!! 

För det vet man tydligen inte.

Vad är sant och vad är osant? Det kan vi få veta om vi läser BIBELN som är Guds ord till oss. Där står hela händelseförloppet- det som sker nu t ex.
Här följer några bibelord om frid och ro, läs dem och begrunda vad Gud säger.



*
Ords 29:9 
När en vis man går till rätta med en dåre, blir denne arg eller ler men får ingen ro.
Jes 32:17 
Rättfärdighetens frukt skall vara frid, och rättfärdighetens vinning vara ro och trygghet till evig tid.
Matt 11:29
Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska ni finna ro för era själar,
Apg 9:31 Församlingen hade nu lugn och ro i hela Judeen, Galileen och Samarien. Den blev uppbyggd och levde i vördnad för Herren och växte genom den helige Andes tröst och förmaning.

2 Kor 2:13  Ändå fick jag ingen ro i min ande när jag inte fann min broder Titus där, så jag tog avsked av dem och reste till Makedonien.
 
2 Kor 7:5 När vi kom till Makedonien fick vi ingen ro. Vi var trängda på alla sätt, utifrån av konflikter och inifrån av oro.
2 Tess 3:12 Sådana befaller och förmanar vi i Herren Jesus Kristus att arbeta i lugn och ro och äta sitt eget bröd.
 
Upp 14:11 Röken från deras plåga stiger i evigheters evighet. De har ingen ro vare sig dag eller natt, de som tillber vilddjuret och dess bild och som tar emot märket med dess namn./Detta bibelordet är om de sista tiderna och vad som sker då chip och annat skall styra vardagen för människor.  ……..
Du kan bli räddad från det om du tillhör JESUS.

HÄR finns en video jag gjort, och tyvärr så kommer det en video från Livets Ord efteråt, och DE tillhör JAG INTE! Högsta avstånd från dem! Falska profeter/lärare.

Kom tillbaka och läs meeer!

/Maria
gudrun.reponen@tele2.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar