Translate

torsdag 12 maj 2016

Att ta ansvar för sina handlingar och inte skylla på andra.Frestelser, Ursäkter. Vad gör en kristen? / Excuses, Bibleverses









Tar  man ansvar  för sina handlingar? Inte alltid  gör människor det, det ser vi så tydligt i dagens samhällen, det är så lätt att skylla på någon annan:

*

Är det lätt att skylla på andra och att ursäkta sig för onda tankar och felaktiga handlingar, ja det verkar så..

Vad är skälen då?

Skälen kan vara många t ex:

1) Det är inte mitt fel

2) Jag kunde inte rå för det

3) Alla gör det

4) Det var bara ett litet misstag

5) Ingen är fullkomlig

6) Satan fick mig att göra det

7) Jag hade inget val. Jag visste inte att det var fel

Den som kommer med ursäkter försöker bara flytta över skulden till någon eller något annat.
En kristen däremot tar ansvar för sina misstag, bekänner dem och ber Gud om förlåtelse.

Undvika frestelse: 

Bibelord:  Läs Matt 4:1-11,  1 Kor 10:13 och 2 Tim 2:22, Ni som är unga, tänk på vad ni gör och vänd er redan nu till Jesus, för frälsning och evigt liv-    för alltid

/Maria


http://gospel.jesuslever.eu/  Min hemsida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar