Translate

måndag 3 februari 2014

Jesus utlovar RO och VILA. Varför kommer inte alla in i Guds rike?/Foton




Vad kan Jesus göra för människorna?
Jesus utlovar RO och VILA.
Jesus botar från sjukdomar.
Jesus varnar för frestelser.
*
Jesus undervisar om Förlåtelse.
Att följa Jesus har sitt pris!
Jesus är världens ljus!
Jesus varnar för otro!
*
Jesus varnar för hyckleri
Jesus säger: Oroa er inte
Jesus varnar för splittring bland de troende
*
Var beredda på hans återkomst
Varför kommer inte alla in i Guds rike?

Detta och mer kommer jag att ta upp på denna sidan och jag hoppas du kommer in här med intresse att läsa om allt detta som kommer att stå här i lagom portioner.
*
Några foton från dagens promenad i staden kommer här, och du, glöm inte se videos nedan!





Vad heter staden?


Denna staden är inte min stad eftersom jag kommer från Göteborg... men jag var ute en stund och fotograferade i det hemskt kalla vädret, det var visserligen 2,5 grader varmt, men hudå...

There is Power in the Blood 


2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet och så fina foton du lagt in!!!
    Ha en fin och Välsignad dag!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite. En promenad i gamla stan.. Ja Jesus är underbar och vi visar människor vad han vill göra för dem. Tack så mycket för uppmuntran!
    Gud välsigne dig och dag och kväll och....
    /KRAM! Maria

    SvaraRadera