Translate

söndag 10 juli 2016

Lever man i evighet? Ja de frälsta troende på Jesus gör det, men de andra då? /Saved?




Gud, all sannings källa.



Jag har lagt in en bild där jag sitter och läser i en kristen sångbok. Vinden blåser och tar tag i sidorna och när jag ser det så ser jag hur fort livet går.
Så fort det skrider fram och man kan undra om människor tänker på det. Ja de kan ju tro att de lever i evighet, tiden går ju så sakta för den del. Men den troende vet hur värdefullt livet är och särskilt då livet med KRISTUS!
På denna hemsidan möter du många artiklar om hur stor Gud är och det säger jag igen: Gud är stor, Gud är god, Gud är all sannings källa!

Det står i en av sångerna, VÄCK DE TRÖGA, och jaaa vi vill väcka de tröga, det finns faktiskt tröga troende och det finns de som inte alls vill befatta sig med Guds ord. Men..vi gör i alla fall allt vi kan för att sprida evighetslivet och sanningen!

Blott en kort liten tid lever vi här- det gäller oss alla- men var hamnar man? I himmelen eller i helvetet?Det är dags att tänka över den saken.

/Maria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar