Translate

fredag 1 juli 2016

VAD är andefyllda människor? Det får du reda på här nedan. /Holy Spirit




Vad är andefyllda människor? Det får du reda på ur bibeln, i bibelorden nedan:
Apg 13:52 Och lärjungarna uppfylldes av glädje och den helige Ande.
 

Apg 4:31 När de hade bett skakades platsen där de var samlade, och de uppfylldes alla av den helige Ande och förkunnade Guds ord med frimodighet.


Luk 11:13 Om nu ni som är onda förstår att ge goda gåvor till era barn, hur mycket mer ska då inte er Far i himlen ge den helige Ande åt dem som ber honom?”


Hes 36:27 Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem. 

Apg 1:8 Men när den helige Ande kommer över er, ska ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem, i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns.”
 

Rom 8:9 Ni däremot lever inte i köttet utan i Anden, eftersom Guds Ande bor i er. Den som inte har Kristi Ande tillhör inte honom.

Apg 7:55 Men fylld av den helige Ande lyfte han sin blick mot himlen och fick se Guds härlighet och Jesus som stod vid Guds högra sida, 

*

Att följa Gud är att underordna sig och att be om att få allt det som man behöver för att leva ett rättfärdigt liv. Då ber man om att få bli andefylld. Det är ett verktyg vi behöver för att kunna lyssna och lära och göra. Vi behöver att Jesus lever i oss genom den helige Ande. Vi får kraft, vi får mod, vi får av Guds härlighet och vi får sådant som vi inte ens förstår, det sker otroliga saker då man vill följa Gud, då man är helt beroende av honom. Är DU helt beroende av Gud? Jag är det, han är det finaste jag har.

/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar