Translate

torsdag 30 juni 2016

Ånger. Få hjälp med att leva rätt, omvändelse/ Regret





Ånger. /Regret

Det finns många saker som man kan känna ånger över. Man säger: Varför? och: ..detta vill jag inte ha….
När vi ångrar oss lovar Gud inte bara att ta bort vår synd, utan han förnyar oss också andligt. Ånger låter inte särskilt tilltalande. Det kan vara riktigt besvärligt att ge upp viss synd. Men Gud har alltid något bättre som ersättning för det vi avsäger oss.
Gud ger oss styrka. Fil 4:13


Hosea sade så här:
* Låt oss sträva efter att få lära känna honom, så ska han komma till oss, lika visst som det blir en ny dag i morgon och lika säkert som regnet faller på våren.* /Hos 6:3

Känner du behov av förnyelse i din situation? Svaret ligger i att lära känna Herren, och vilja göra hans vilja. När man vill göra Herrens vilja då vill man ändra på sitt liv. I vilken situation man än befinner sig så finns det råd och hjälp hos Herren, för varje sak som man kämpar med.

Man kan kämpa med mycket, t ex tobak eller alkohol eller svärande eller något annat som inte känns bra, och som man vet att inte Gud vill att man skall ha att göra med. Gud är god och han hjälper i allt. Så har det skett i mitt liv, jag har fått hjälp med sådana saker som jag inte ville ha med att göra, för att jag förstod och visste, att de var fel.

Herren vet hur man har det och är man uppriktig så får man hjälp. Gud är god och löser oss från ondo.

*Gören därför bättring och omvänden eder, så att edra synder bliva utplånade.* /Apg 3:19;  Apg 2:38

*Fly inte- göm dig inte längre, Du som så länge har flytt. Stanna och böj dig för Jesus, Honom som allting gör nytt.*

*Kom till mig så ska jag ge vila åt alla er som arbetar hårt och stapplar under tunga bördor. Gå in under mina villkor och låt mig undervisa er! Jag är mild och ödmjuk. Hos mig finner ni det som ger ert liv ro och vila, och jag tvingar inga tunga bördor på er.* /Matt 11:28-30



/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar