Translate

lördag 23 juli 2016

Går du igenom svårigheter du inte kan lösa? Känner du dig tom? Se video. Jesus hjälper. / Difficulties? God can solve them

God has not passed you by (David Wilkerson) /Gud har inte lämnat dig







Går du igenom svårigheter, som du tycker att du inte kan lösa? Gud kan lösa dem. Men Gud kan ju, vet du det?
Det kan ju vara så att det är så tungt att man inte ens ORKAR att tänka tanken på att be. Då är det illa, och det VET Gud om. Därför kommer han till dig och visar dig hur god han är när du har det svårt , ja vid alla tillfällen vill han vara nära dig Du känner dig tom, och var ska du hämta kraften? 

Jesus är med dig i allt detta, han känner din smärta och vet varför den uppstått, och han vill hjälpa dig. Han är gripen av vad du går igenom, se Hebr 4:15, du är i en situation där bara den Helige Ande kan trösta

Den som verkligen älskar Gud vet hur den har det som är i fårahjorden, den kan lida mycket.

Man säger till Herren: VAD kan du göra för mig nu? Jag behöver hjälp, ge mig ett ord i från dig, Var ska jag söka min hjälp, var i bibeln kan jag läsa just nu?
När du är så här nere vill du ha hjälp att hitta något som får dig till att le, att må bättre, att komma undan smärtan, rädslan, Gud ge mig ett meddelande.

Och Gud säger: Gå till ORDET, mitt ORD, och stanna vid ORDET och I ORDET, där får du hjälp!Det finns ingen annan hjälp än att stå på hans löften!

Det finns ingen annan väg. Allt prat, alla läkare, konsultationer, ja vi kan tacka för dem, men det är ändå Gud som är vår stora hjälp i allt.

Du kanske säger, jag vill inte ha en predikan, jag behöver att du talar GENOM ditt ord så att jag förstår.
Hebr 13:5 säger att om djävulen berättar för dig att Gud har övergett dig och inte bryr sig om dig och inte hör din gråt så ska du se på ordet som säger att GUD överger dig aldrig och lämnar dig aldrig!

Gud är alltid en tillflykt för dig, för oss alla som tror.

Psalm 9:9-10 säger att Gud aldrig överger den som söker honom.

Hur många gånger skall Gud säga till oss människor att gå till hans ord och söka tröst och vägledning? har man förstått att göra det.
Psalm 37:23-25
Genom HERREN bliva en mans steg fasta, när han har behag till hans väg.
24
Om han faller, störtar han dock icke till marken, ty HERREN håller honom vid handen.
25
Jag har varit ung och är nu gammal, men jag har icke sett den rättfärdige övergiven eller hans barn gå efter bröd.

Jes 49:14-16

Men Sion säger: »HERREN har övergivit mig, Herren har förgätit mig.»
15
Kan då en moder förgäta sitt barn, så att hon icke har förbarmande med sin livsfrukt? Och om hon än kunde förgäta sitt barn, så skulle dock jag icke förgäta dig.
16
Se, på mina händer har jag upptecknat dig; dina murar stå alltid inför mina ögon.

D Wilkerson ber här i videon du ser, att Gud skall gå till alla dem som känner sig övergivna och har stora sår, han vet vad man går igenom. Gud, rör varje hjärta.

2 Kor 4:8
Vi äro på allt sätt i trångmål, dock icke utan utväg; vi äro rådvilla, dock icke rådlösa;
9
vi äro förföljda, dock icke givna till spillo; vi äro slagna till marken, dock icke förlorade.
Ja vi har blivit testade och prövade, ja vi/ jag,   går igenom smärta,men är inte rådlös och inte övergiven eller har gått till spillo. Gud säger att han VET vad och VILKEN smärta vi går igenom. JESUS är din och min vän! Till honom går vi, han som är ödmjuk och hjälper oss!! Amen.





Välkommen tillbaka hit!    /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar